Miss Yellow OR Mister Purple?? <3

Assalamulaikum,


Post yg kedua...wee~~ saya ingin ketengahkan ready stock yg ada sekarang.. MARINE COLLAGEN (MC)! tahukah anda terdapat banyak jenis MC?? MC terdapat dlm pelbagai warna kerana dipengaruhi dgn cara pengeringan. Sebab itu ada 3 jenis MC di pasaran..

1) GRED A- white
2) GRED AA- yellow
3) GRED AAA -purple
(mcm beli bateri pulak..hehe)

 Nelayan/petani laut (nama moden) yg cekal memancing rumpai laut

Brief mengenai MC- Rumpai laut dari spesies Eucheuma; adalah satu jenis tumbuhan liar yang banyak terdapat dilaut tenang di perairan Malaysia Timur khususnya di perairan Negeri Sabah. Kajian sains mendapati kandungan rumpai laut ini amatlah berguna dalam banyak proses kimia dan bioteknologi. Eucheuma cottonii dan Eucheuma spinosum adalah dua spesies rumpai laut yang lazim ditanam pada masa kini. Perbezaan diantara kedua-dua spesies ini ialah E. spinosum mempunyai dahan yang seakan-akan berduri manakala E. cottonii tidak. 

saya akan fokus pada--> kuning dan ungu sajoh~ begini rupa mereka


BERAPA ANDA PERLU LABUR UTK DPT PURE COLLAGEN INI?? RM35..YES.. JUST 35..NOT 150..NOT 200+++

Jgn sangka sesuatu yg murah xberkesan, dan setiap yg mahal xsemestinya berkesan, skrg harga kosmetik menjangkau ratusan ringgit, keberkesanan nya belum tentu lgi, dgn kebaikan colagen asli kita dpt cantik dan sihat secara semula jadi.

Q: APA PERBEZAAN UTAMA GRED AAA DAN AA
A:selalunya, gred aaa lebih kepada sesiapa yg menghidap penyakit kronik, manakala gred aa lebih kepada untuk kecantikan..

Saya akan ringkaskan penerangan ini demi memberi suatu pengetahuan kepada pengguna diluar sana yang masih tertanya tanya akan perbezaan diantara khasiat gred AAA (ibu kolagen) dan gred AA ini... Bagi yang dah mencuba kedua duanya mesti dah mengetahui akan perbezaannya ..

Kedua duanya masih memiliki kandungan nutrisi yg baik untuk kesihatan secara amnya..

Namun, harus diketahui bahawa... Secara kesimpulannya,UNGU lebih baik untuk merawat masalah penyakit kronik spt sakit jantung,gout,strok dan sbgnya manakala utk kuning, ia lebih kepada fungsi kecantikkan kulit luaran. untuk dalaman gred kuning agak lambat bertindak, bebeza dgn gred unggu hnya seminggu dua , anda sudah rasai perubahan dalaman. kuning pula untuk masker dlm tempoh seminggu anda rasa kulit semakin glow, gebuss, cerah sekata.

Kandungan zat galian didalam rumpai ungu sangat bermanfaat untuk membasmi bakteri, masalah sistem saraf dan kegagalan fungsi organ. Bagi KUNING pula...kandungan kolagen sangat baik untuk menjaga kesihatan kulit dan memberikan kesan kepada nilai kecantikan.
 
BYK MEDIA TELAH MENYIARKAN BETAPA HEBATNYA RUMPAI LAUT; PRODUK KELUARAN MALAYSIA INI :)







pilihan di tangan anda..
berminat utk menjadi dealer?? :)

Thank you for reading this entry



No comments:

Post a Comment

HOMESTAY BERDEKATAN UITM MERBOK, MRSM MERBOK, AIMST UNIVERISTI KEDAH

Assalamualaikum..dan Salam 1 Malaysia.. so cute..like me! Mencari PENGINAPAN YG SANGAT BERDEKATAN DENGANNN .. UNIVERISITI TEKNOLOG...