Gracilaria SP VS. Eucheuma Cottonii

Assalamualaikum,

Saya ingin berkongsi info tentang dua nama ini.  
GRACILARIA SP dan EUCHEUMA COTTONII.  
Tau tak kita tgh bersembang pasal apa?? YES.. clever..seaweeds. Since fenomena MARINE COLLAGEN mendapat sambutan yg menggalakkan, oleh itu menjadi lumrah peniaga-peniaga online mendapat supplier yg mampu memberikan harga borong yg sangat murah tidak mengambil kira dari mana dtg nya seaweeds, tempoh matang dan sebagainya. Jadi, disebab kan peniaga-peniaga seaweed ramai, pengguna akan membeli dgn cara bijak iaitu membandingkan mana yg offer harga murah utk satu pek.

Ini pertanyaan yang selalu saya dpt:
  "SIS KENAPA SEAWEED SIS MAHAL SGT.. GRED AAA SY TGK RM10-20 JE..SIS JUAL SMPAI RM25."

Saya akan menjawab pertanyaan kalian. Seaweed ada byk jenis.. tapi yg plg famous dijual skrg ni ialah GRACILARIA SP OR RED ALGAE DAN EUCHEUMA COTTONII OR GREEN ALGAE (huhu..tak sia2 kawan dgn budak2 marin). Beza yg ketara ialah warna, dan cara semaian. 



Eucheuma yg disemai di laut

Eucheuma diternak di Sabah, di laut. Manakala Gracilaria diternak di kolam2 ikan di Semenanjung Malaysia. DARI SEGI KUALITI, DI SABAH ADALAH LEBIH BAIK. Ianya bleh didapati tumbuh dalam air yang tenang atau medium air yang bergerak perlahan. Kajian saintifik menunujukkan eucheuma mengandungi bahan berguna yang boleh digunakan dalam proses asas bio-kemikal dan bio-teknologi. Ia diiktiraf oleh pakar pemakanan sebagai MAKANAN TERBAIK DAN SEIMBANG UNTUK TUBUH MANUSIA. Kerana ia tumbuh liar di persekitaran nya ia kaya dengan pelbagai unsur mineral seperti natrium, kalsium, magnesium, kalium, klorin, sulfur, fosforus dan pelbagai mikronutrien yang diperlukan oleh badan kita.

Move on tu GRACILARIA SP. Rumput laut gracilaria sp Merupakan jenis Rumput laut yang didapati di Muara sungai, maupun di tambak tambak, meskipun habitat awalnya berasal dari laut. Oleh kerana Gracilaria sp diternak di kolam, jumlah kandungan garam2 asli yg terdpt di dlm nya kurang dari EUCHEUMA COTTONII. Bagaimana ia mendapat nutrient nya?? Pembekal akan membekalkan dgn garam2 yg diperlukan dan selain mendapat nutrient dari udang2 dan ikan2 yg turut sama diternak di kolam tersebut.


Jadi, ingin saya tegaskan disini, saya pilih yg terbaik, dari supplier yg sgt menitik beratkan kebersihan dan kualiti rumpai laut. Dari gred AA sy beralih ke gred AAA. Jadi, saya ingin membuka peluang utk mereka yg ingin memborong MC gred AA/AAA. Kerajaan melabur berbilion ringgit untuk naik taraf enghasilan MC secara meluas, pada sesiapa yg hendak cari DUIT POKET LEBIH, produk ini mmg sesuai :)


Harga yg ditawarkan
satu paket MC gred AAA RM25
borong 10-50 paket RM23/sepeket
borong 51-99 paket RM20/sepeket
borong 100 paket dan keatas RM 18/sepeket
pssst- pm admin sepantas kilat k....;)

Ini contoh packaging GRED AA; kemas, bersih, cantik, kering dan berkhasiat:

 
contoh rumpai laut yg sudah kering:


SIAPA YG BOLEH MAKAN PURE MARINE COLLAGEN NI ?
• Org yang nak cantik & sihat semestinya..hehe..
• Ibu mengandung - kulit baby jadi cantik (untuk kandungan 4 bulan keatas shj)
• Ibu rasa bertenaga & tak mudah letih
• Ibu menyusu pun boleh juga. collagen ni tinggi mineral
• Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
• Wanita selepas bersalin tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 2 bulan bersalin, anda boleh consume semula



JANGAN LEPASKAN PELUANG INI. MARI JADI USAHAWAN INTERNET BERJAYA!

Thank you for reading this entry

No comments:

Post a Comment

HOMESTAY BERDEKATAN UITM MERBOK, MRSM MERBOK, AIMST UNIVERISTI KEDAH

Assalamualaikum..dan Salam 1 Malaysia.. so cute..like me! Mencari PENGINAPAN YG SANGAT BERDEKATAN DENGANNN .. UNIVERISITI TEKNOLOG...